آینده از اینجا آغاز میشود…
توی زندگیت چندتا انتخاب مهم داری؟ انتخاب همسر، انتخاب خونه، انتخاب ماشین و… ولی قبل از همه اینا یه انتخاب مهم تر داری که یه جورایی بقیه انتخاب هات وابسته به اونه…
منظورمو فهمیدی؟ آره درست میگی “انتخاب رشته”
انتخاب رشته در واقع شغل آیندت رو مشخص میکنه و شغل آیندت درواقع ماشین، خونه و حتی همسر آیندت رو تعیین میکنه!
پس درسته که میگن: انتخاب رشته یعنی انتخاب آینده

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور

ما در تیم مشاوره دکتر معین الدین تلاش میکنیم بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور را برای شما انجام دهیم:

  • انتخاب رشته به صورت دستی و کامپیوتری (برای به حداقل رسیدن خطاهای انتخاب رشته)
  • تست های ۳گانه روانشناسی (MBTI و هالند-استرانگ و DISC)
  • ۲ جلسه مشاوره فردی و خصوصی با دانش آموز (با همراهی والدین)
  • تحلیل دقیق کارنامه کنکور
  • محاسبه احتمال قبولی در هر رشته
  • آموزش چیدمان صحیح کدرشته محل ها
  • معرفی کامل رشته ها و دانشگاه های هر رشته
  • بررسی علایق، استعداد، ارزش های کاری، تیپ شخصیتی هر دانش آموز
  • با توجه به رتبه به دست آمده بهترین انتخاب ها برای شما چیست؟ در چه رشته هایی امکان ادامه تحصیل دارید؟
  • معرفی رشته های پولساز و پیش بینی آینده و بازارکار رشته ها

چطور عالی انتخاب رشته کنم؟

آسایش و رفاه آینده تو، در شغلی هست که هم بهش علاقه داشته باشی هم استعدادشو داشته باشی و هم به ارزش هات بخوره. یه بار دیگه این ۳ تا پارامتر را بررسی کنیم:
۱- علاقه:
یعنی تو وارد کاری بشی که دوستش داشته باشی، موفقیت در هر کاری زمانبر و سخته، ولی اگه تو کاری رو واقعا دوست داشته باشی سریع تر از بقیه و آسون تر از بقیه به موفقیت میرسی.
۲- استعداد:
تو باید علاوه بر علاقه استعداد اون کارم داشته باشی، مثلا اینکه من عاشق نقاش شدنم برای نقاش شدن کافی نیست! باید استعدادشم داشته باشی.
حالا از کجا بفهمم استعدادشو دارم؟ باید نقاشیتو به ۳ نفر متخصص و استاد نشون بدی و اونا تاییدت کنن و مثلا بگن: با توجه به سنی که داری این نقاشی عالیه. این یعنی تو استعداد اون کارو داری.
تذکر: خواهشا بخاطر اینکه مامانت بهت میگه تو استعدادشو داری وارد کاری نشو! از نظر مامان ها بچشون تو همه زمینه ها تلنت ترین و با استعدادترین بچه دنیاست:)
۳- ارزش های کاری:
فقط داشتن علاقه و استعداد برای انتخاب یک رشته کافی نیست. باید با ارزش های کاریتم بخونه. ارزش های کاری شامل مواری مثل:
درآمد، موقعیت اجتماعی، استقلال، توانایی کارگروهی یا کار به تنهایی

اگه درست انتخاب رشته نکنم چی میشه؟

خیلی هارو دیدی که از شغلشون راضی نیستن و دائم غررررر میزنن! فکر میکنی علتش چیه؟ اگه دقیق بررسی کنی متوجه میشی اونا نسبت به رشته و شغلی که انتخاب کردند آگاهی کامل نداشتند، یعنی برای انتخاب رشته وقت نزاشتن و مثل خیلی های دیگه همینطوری وارد یه رشته ای شدن! دقیقا بخاطر همینه که ما اینقدر آدم با اعصاب های داغووون میبینیم.
کسی رو تصور کن که مجبوره صبح زود بیدار شه و از خواب ناز بلد بگذره و بره سره کاری که دوسش نداره و چندین ساعت ملال آور اون کارو انجام بده…! به نظرت این آدم وقتی میاد خونه اعصاب داره؟ به نظرت میتونه رابطه خوبی با همسر و بچه هاش داشته باشه؟! میتونه زندگی شاد و احساس خوشبختی داشته باشه؟
باز هم به این جمله معروف میرسیم که میگه: انتخاب رشته یعنی انتخاب آینده

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

انتخاب رشته کنکور - دکتر معین الدین

انتخاب رشته کنکور آخرین گام کنکوری ها برای ورود به دانشگاه است. خیلی ها بعد از کنکور به دنبال بهترین مشاور انتخاب رشته می گردند تا با رتبه ای که به دست آوردند بهترین انتخاب ها را داشته باشند. مشاوره انتخاب رشته کنکور به شما میگوید با همین رتبه ای که به دست آوردید بهترین انتخاب برای شما چیست؟

داستان 12 سال صبح زود بیدارشدن و رفتن به مدرسه، صبحگاه و صف بوفه، دوستی ها و… به ایستگاه پایانی رسیده است. انتخاب رشته پلی بین مدرسه و دانشگاه است. پلی که غوره را انگور میکند. شما قرار است از یک نوجوان مدرسه ای به یک جوان تحصیل کرده تبدیل شوید. آینده شغلی همه دانش ­آموزان به همین انتخاب بزرگ بستگی دارد. در این مقاله ما برای کمک و راهنمایی دانش­ آموزان به تمام نکاتی که باید بدانید، خواهیم پرداخت تا کار دانش­ آموزان را در انتخاب رشته کنکور اندکی راحت ­تر کنیم.

انتخاب رشته آخرین قدم در راه رسیدن به آرزوی ورود به دانشگاه است، نتیجه زحمات نه تنها یک سال گذشته، بلکه ۱۲ سال درس خواندن و تلاش شما به یک انتخاب رشته صحیح و منطقی بستگی دارد که سازنده آینده شغلی و اجتماعی شما خواهد بود.

برای رزرو نوبت، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید یا فرم انتخاب رشته در سایت را پر کنید.

بسیاری از افراد پس از ورود به دانشگاه با واقعیت های رشته خود مواجه میشوند و میگویند “این رشته آن چیزی نبوده که فکر میکردم!” و کارشان به انصراف از دانشگاه یا تغییر رشته یا بدتر از همه “ادامه دادن رشته ای که دوست ندارند” می انجامد. جالب است بدانید بر اساس نظرسنجی های مرکز مطالعات ملی دانشجويان انگلستان، يک پنجم دانشجويان اين كشور از رشته‌های تحصيلی خود رضايت ندارند.(خبرگزاری فارس) و این آمار در ایران کمی بالاتر از آمار جهانی و در حدود 44 درصد است! این یعنی 44 درصد دانش آموزان ایرانی انتخاب رشته خوبی انجام نداده اند.

یک اشتباه رایج در انتخاب رشته کنکور!

خیلی ها در زمان انتخاب رشته به جای فکر کردن به اینکه با این رتبه چه کار میشه کرد، خودشان را سرزنش میکنند که چرا بیشتر درس نخوندم؟ چرا بیشتر تلاش نکردم؟ ای کاش فلان موقع درس میخوندم! و…

از زمان اعلام نتایج تا زمان انتخاب رشته فرصت بسیار کمی (در حدود یک هفته) وجود دارد. فرصت بسیار کم انتخاب رشته باعث میشود دانش آموزانی که به جای تصمیم گیری عاقلانه، درگیر سرزنش خودشان میشوند فرصت را از دست بدهند. هر ساله بیشتر از 50درصد دانش آموزان انتخاب رشته نمیکنند (در سال گذشته 54درصد افراد انتخاب رشته نکردند) و این موضوع فرصت مناسبی برای دانش آموزانیست که حرفه ای انتخاب رشته میکنند و از همه کدرشته محل های اطلاع دارند.

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

پشت کنکور بمونم یا انتخاب رشته کنم؟

دسته اول: امسال به احتمال زیاد در رشته و دانشگاه دلخواه خود قبول میشوم.

پیشنهاد ما برای دسته اول: برید شاد باشید و تا اعلام نتایج حسابی تفریح کنید.

دسته دوم: امسال احتمال قبولیم پایینه.

پیشنهاد ما برای دسته دوم: فعلا تا زمان اعلام نتایج روزانه چند ساعت درس بخونید. یه چیزی در حدود 1 الی 1.5 ماه میشه. حالا اگه نتیجه بیاد و قبول بشین که چیزی از دست ندادی. اما اگه خدای ناکرده قبول نشده باشی اینطوری 2 تا چیزو از دست دادی: اولا 1.5 ماه زمانو از دست دادی و رقبات این تایم رو خوب خوندن. ثانیا به اصطلاح کمرت یخ کرده! چون 1.5 ماه درس نخوندی یرگشتن مجدد به درس خوندن برات سخته و دوباره طول میکشه تا به آمادگی برسی.

حساس بودن انتخاب رشته کنکور

چرا انتخاب رشته حساس و مهم است؟

هر تصمیم گیری که به نوعی برای آینده ماست مهم است، انتخاب رشته کنکور، تصمیمی است که شغل ما را تعیین میکند و شغل ما درآمد، موقعیت اجتماعی، رفاه و… را تصویر می نماید. زمانی که شما درمورد انتخاب رشته کنکور تصمیم می گیرید، درمورد آینده خود تصمیم گرفته اید بنابراین می توانید این تصمیم مهم و حساس را با مشاور انتخاب رشته کنکور مطرح کنید.

شهر مهمه یا دانشگاه؟

اغلب افراد سر دوراهی رشته یا دانشگاه گیر کرده‌اند، مابین انتخاب یک رشته‌ی خوب در دانشگاه ضعیف یا رشته‌ ضعیف در دانشگاه خوب! شما با دانشگاه چند سال کار دارید اما با آن رشته تا آخر عمرتان. پس اهمیت رشته در مجموع بالاتر از دانشگاه است.

انتخاب رشته آنلاین

مرکز مشاوره دکتر معین الدین به عنوان بزرگترین مرکز انتخاب رشته آنلاین توانسته به سراسر ایران خدمات ارائه کند. انتخاب رشته آنلاین ما با انتخاب رشته کنکور اصفهان و انتخاب رشته کنکور تهران برابری میکند.

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

نکات انتخاب رشته تحصیلی کنکور - مشاوره کنکور دکتر معین الدین

برای رزرو نوبت، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید یا فرم انتخاب رشته در سایت را پر کنید.

زمان و تاریخ انتخاب رشته کنکور

دفترچه انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج اولیه، در سایت سازمان سنجش در دسترس دانش ­آموزان قرار می­گیرد. با توجه به اینکه سال گذشته تاریخ تکمیل فرم انتخاب رشته از 14 تا 18 مرداد بود، احتمالا زمان انتخاب رشته در سال 1401 نیز همین تاریخ خواهد بود. البته هر ساله این بازه زمانی برای چند روز به عنوان فرصت دیگر برای افرادی که به دلایلی نتوانسته انتخاب رشته کنند، تمدید می­شود. داوطلبان کنکور 1401 باید دفترچه انتخاب رشته را به­ طور کامل مطالعه کرده و همه مراحل را انجام دهند.

تحلیل کارنامه اولیه

پس از دریافت کارنامه کنکور، دانش ­آموزان می­توانند با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار دارند اقدام به یک انتخاب رشته دقیق و مناسب کنند. این اطلاعات شامل تراز، رتبه و وضعیت مجاز نوع دانشگاه می­شود. الزامی است که شرکت­ کنندگان کنکور سراسری تمامی اطلاعات کارنامه را با تمام جزئیات بررسی کرده و تا بتوانند انتخاب رشته صحیح انجام دهند. کارنامه شرکت­ کنندگان در کنکور سراسری شامل چند قسمت است که در ادامه به آن­ها می­پردازیم.

دانش ­آموزان در هنگام انتخاب رشته کنکور باید به رتبه در سهمیه، تراز و رتبه زیر گروه خود توجه بفرمایند. علاوه بر این موارد توجه به استان، ناحیه و قطب بومی نیز در بخش اطلاعات ثبت­ نام و کارنامه، در محل قبولی شما بسیار موثر است. هر داوطلب در محل خود از امکان قبولی بیشتری نسبت به دانش­ آموزان خارج از محدوده برخوردار است.

بر اساس همین سهمیه، دانشگاه­ها ۸۰ درصد ظرفیت را به داوطلبان بومی و ۲۰ درصد دیگر را به داوطلبان غیر بومی برای رشته­ هایی که طرفداران کمتری دارند، اختصاص می­ دهند. این درصد در رشته ­های پر طرفدار برای بومیان به ۶۰ درصد و غیر بومیان ۴۰ درصد تغییر می­ یابد.

در قسمت اطلاعات سهمیه، درصد هر یک از گروه ­ها مشخص شده است. داوطلبان با توجه به نوع سهمیه خود در گروه­های خود سنجیده می­شوند. داوطلبان باید با توجه به رتبه و تراز در گروه سهمیه خود دقت کرده و براساس همین اطلاعات انتخاب رشته کنند. توجه به ضریب دروس تخصصی هر رشته نیز در قبولی شما در رشته مورد نظر بسیار کمک­ کننده است.

اطلاعات ثبت نامی شرکت ­کنندگان

  • رتبه و نمره نهایی کنکور شرکت­ کننده
  • مشخصات گروه آزمایشی امتحانی
  • وضعیت مجاز به انتخاب رشته
  • کد دسترسی به انتخاب رشته برای داوطلبان دانشگاه آزاد

روش انتخاب رشته کنکور

داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته هستند، باید از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کنکور مورد نظر خود نمایند. لطفا تمامی نکات و اطلاعات کارنامه خود را هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته در نظر داشته باشید.

مراتب و مراحل انتخاب رشته

توصیه می­شود که قبل از انجام مراحل انتخاب رشته در، داوطلبان انتخاب­ های خود را اولویت بندی کرده و در پیش ­نویس ثبت نام بر اساس علایق شخصی خود وارد کنند. در ابتدا داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند. پس از ورود به لینک دریافت دفترچه انتخاب رشته، تمامی اطلاعات و نکات را به­ طور دقیق مطالعه فرمایند.  

مراجعه به سایت سنجش جهت ثبت نام

پس از مطالعه این مطالب، داوطلبان باید معدل دیپلم و سوابق تحصیلی خود را وارد فرم مربوطه کنند. در مرحله بعد دانش ­آموزان باید به مشخص کردن محل های مربوط با گروه آزمایشی امتحانی بپردازند و فرم انتخاب رشته خود را با توجه به اولویت­ بندی خود تکمیل کنند. در آخر دانش ­آموزان کد رهگیری خود را دریافت خواهند کرد.

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

قطعا تاثیر انتخاب رشته کنکور سراسری در آینده تحصیلی و شغلی افراد غیر قابل انکار است. دانش­ آموزان باید در هنگام انتخاب رشته و اولویت­ های خود دقت کنند و برای اینکه داوطلبان بهترین انتخاب خود را هم در انتخاب رشته و هم در اولویت ­بندی داشته باشند، مراجعه به یک مشاور انتخاب رشته کنکور می­تواند بسیار مفید باشد. اگر داوطلبان در اولویت­ بندی رشته­ های انتخابی خود، محل ­های بهتر را در پایین لیست خود قرار دهد، امکان قبولی در آن نیز کمتر می­شود.

به داوطلبان توصیه می­کنیم که هنگام انتخاب های خود، علاقه، مسیر، هزینه و کیفیت انتخاب خود را در نظر داشته باشند. برای کمک در انتخاب شما، می­توانید انتخاب­ های خود را به سه دسته تقسیم کنید:

  1. دسته اول: رشته ­هایی که شانس قبولی شما در آن کم ولی انتخابی عالی برای شماست.
  2. دسته دوم: رشته­ هایی که با توجه به کارنامه شما، شانس قبولی شما منطقی به­ نظر می آید.
  3. دسته سوم: رشته ­هایی که قبولی شما در آن کاملا قطعی است.
3 روش انتخاب رشته آزمون سراسری

دوره ­های مختلف

داوطلبان انتخاب رشته باید با توجه به وضعیت مجاز در انتخاب رشته، دوره ­هایی (روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) را که می­توانند در آن انتخاب رشته کنند، مشخص نمایند. توصیه می­شود که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته کنکور و دوره مورد نظر خود، چند فاکتور را ملاک قرار دهند.

هزینه

هزینه تحصیل در دوره ­های روزانه و شبانه نسبت به هزینه دوره ­های دیگر یعنی­ پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی، پایین ­تر است. بنابراین، توصیه می­شود که رشته های روزانه و شبانه را در اولویت قرار دهید. اما اگر به هر دلیلی متقاضی ثبت نام در دوره های خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی هستید، حتما در هنگام انتخاب رشته و دوره مد نظر شما، توان مالی خود را نیز درنظر بگیرید.

کیفیت

قطعا کیفیت آموزش در هر دانشگاه متفاوت است. بنابراین هنگام انتخاب رشته ورده باید هیئت علمی دانشگاه های مورد نظر خود را بررسی کنند و با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده اند، اقدام به انتخاب رشته محل کنند. پس توصیه می شود که داوطلبان حتما فاکتور کیفیت را در نظر بگیرند و از آن غافل نشنوند.

مسیر

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب رشته به آن توجه نمود، مسیر است. دوری و نزدیکی شهر و محل دانشگاه انتخابی شما در اولویت ­بندی شما تاثیرگذار است. ممکن دانشگاه مد نظر شما کیفیتی عالی داشته باشد اما به دلیل مسافت طولانی از اولویت شما خارج شود.

چند نکته طلایی

  • علایق شخصی خود را در نظر داشته باشید. اما بخاطر داشته باشید که فقط علاقه مهم نیست!
  • حتما به نوع پذیرش رشته مورد علاقه خود دقت نمایید.
  • دفترچه انتخاب رشته کنکور را به صورت دقیق مطالعه نمایید.
  • جمع ­آوری اطلاعات مرتبط با بازار کار مهم­ترین بخش انتخاب رشته است.
  • چارت درسی رشته مورد علاقه خود را بررسی کنید
  • دانشگاه­ هایی را که شرایط ویژه ای دارند بررسی کنید.
  • چک لیست مناسب خود را تهیه کنید.
  • حتما از راهنمایی ­های یک مشاور انتخاب رشته کنکور استفاده کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مدیریت ریسک در انتخاب رشته به چه معناست؟

نرم افزار انتخاب رشته چیست؟

در سال های اخیر نرم افزار های انتخاب رشته کنکور، فرآیند انتخاب رشته را سریع تر کردند اما انتخاب رشته هوشمند در نهایت توسط یک مشاور تحصیلی مجرب به صورت دستی هم چینش میشود و چینش رشته ها به صورت دستی تغییر خواهد کرد تا هیچگونه خطا و ایرادی در انتخاب رشته شما به وجود نیاید. از نرم افزارهای انتخاب رشته رایگان مانند نرم افزار گزینه دو و کانون قلمچی نمی توان انتظار زیادی داشت چراکه تخمین دقیق رتبه ندارند ولی نرم افزار انتخاب رشته مجازی سنجش به نسبت بهتر بوده و بخاطر هزینه ارزان آن تعداد زیادی از دانش آموزان علاوه از تخمین حدودی آن بهره میبرند.

فراموش نکنید این نرم افزارها هم بر اساس کارنامه های سال های قبل پیش بینی میکنند و احتمال قبولی شما را محاسبه خواهند کرد. با توجه به تغییر ظرفیت در رشته و دانشگاه و همچنین تغییرات هرساله در دفترچه و همچنین عدم اطلاع ما از انتخاب های نفرات با رتبه های بهتر از ما، هیچ تضمینی برای قبولی در تخمین های بالا نیست و شما برای افزایش شانس قبولی بهتر است با کمک یک مشاور انتخاب رشته کنکور باتجربه مدیریت ریسک انجام دهید.

جمع­ بندی

توجه به تمام مراتب و نکات ذکرشده در این مقاله، راهنمایی بسیار عالی در انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان و متقاضیان خواهد بود. انتخاب رشته مناسب هر داوطلب، در آینده همه افراد تاثیر بسزایی خواهد داشت. بنابراین، باید این انتخاب مهم و بزرگ را با دقت تمام و با در نظر گرفتن تمام عوامل تاثیرگذار آن انجام داد.

⭐پرسش و پاسخ انتخاب رشته کنکور

چرا برای انتخاب رشته پیش مشاور تحصیلی برم؟

1.انتخاب رشته دارای ظرفیت های پنهان و ظرافت های فنی است.
2.چینش اصولی کدرشته محل ها با توجه به تکنیک های ماتریسی و همچنین محاسبات نرم افزاری است.
3.دادن تست های روانشناسی 3 گانه برای شناخت ایکیگای شما.
4.یافتن بهترین انتخاب ها و پبشنهادات با توجه به رتبه به دست آمده.
5. انتخاب رشته توسط مشاور انتخاب رشته حرفه ای ریسک کمتری دارد.

چطور برای رزرو انتخاب رشته کنکور اقدام کنم؟

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

قیمت پکیج انتخاب رشته کنکور دکتر معین الدین چقدر میباشد؟

قیمت پکیج کامل انتخاب رشته شامل موارد زیر، فقط 890 هزار تومان است.
انتخاب رشته به صورت دستی و کامپیوتری (برای به حداقل رسیدن خطاهای انتخاب رشته)
تست های ۳گانه روانشناسی (MBTI و هالند-استرانگ و DISC)
۲ جلسه مشاوره فردی و خصوصی با دانش آموز (با همراهی والدین)
تحلیل دقیق کارنامه کنکور
محاسبه احتمال قبولی در هر رشته
آموزش چیدمان صحیح کدرشته محل ها
معرفی کامل رشته ها و دانشگاه های هر رشته
بررسی علایق، استعداد، ارزش های کاری، تیپ شخصیتی هر دانش آموز
با توجه به رتبه به دست آمده بهترین انتخاب ها برای شما چیست؟ در چه رشته هایی امکان ادامه تحصیل دارید؟
معرفی رشته های پولساز و پیش بینی آینده و بازارکار رشته ها

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید