آینده ساختنی است…
توی زندگی چندتا انتخاب بزرگ داری؟ انتخاب ماشین، انتخاب خونه، انتخاب همسر و …
ولی مهم تر از همه این انتخاب ها یه انتخاب خیلی سرنوشت ساز داری.
منظورمو فهمیدی؟ آره درسته “انتخاب رشته”
انتخاب رشته درواقع انتخاب شغل آیندته،
و انتخاب شغل درواقع بقیه انتخاب های زندگیت رو تعیین میکنه. انتخاب ماشین، انتخاب خونه و حتی انتخاب همسر! همگی به شغلت بستگی داره.
پس حالا متوجه شدی ک چرا میگن انتخاب رشته یعنی انتخاب آینده…؟
بعد از ۱۲ سال درس خواندن در ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به ایستگاه آینده رسیدی
پاشو که از قطار جا نمونی، آینده از اینجا آغازمیشه…

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور اصفهان” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور اصفهان

انتخاب رشته آخرین گام شما برای ورود به دانشگاه است. شما برای ورود به دانشگاه ۲ گام را برداشته اید. در گام اول برای کنکور مطالعه و تلاش کردید. با گام دوم جلسه کنکور را پشت سر گذاشتید و اینک در گام سوم و نهایی، انتخاب رشته کنکور می کنید.

انتخاب رشته آخرین قدم در راه رسیدن به آرزوی دیرینه ورود به دانشگاه است، نتیجه زحمات نه تنها یک سال گذشته، بلکه ۱۲ سال درس خواندن و تلاش شما به یک انتخاب رشته صحیح و منطقی بستگی دارد که سازنده آینده شغلی و اجتماعی شما خواهد بود.

اکنون که پس از طی راه طولانی و پرپیچ و خم ۱۲ سال تحصیل، به انتهای مسیر و به زمان «مهم ترین انتخاب زندگی خود» رسیده اید، تصمیم داریم کنار شما باشیم و تجربیات سال ها مشاوره انتخاب رشته کنکور اصفهان و برخورد با افراد مختلفی که در این مرحله بودند را در اختیارتان بگذاریم.

چرا برای انتخاب رشته باید مشاور بگیریم؟

انتخاب رشته مهم ترین انتخاب زندگی شماست. یک انتخاب رشته غلط می تواند زمان و زندگی شما را تباه سازد.

برگزاری تست های روانشناسی مختلف نظیر MBTI و استرانگ و هالند و انتخاب رشته بر اساس تفسیر تست ها که توسط مشاور و پس از یک یا چند جلسه صحبت حاصل می شود مشخص می کند چه شغل ها و رشته هایی می تواند برای شما مناسب باشد. بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور در اصفهان به شما کمک میکند مهم ترین انتخاب زندگی خود را آگاهانه انجام دهید.

حتما بخوانید: مشاور انتخاب رشته نهم اصفهان

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور اصفهان” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب رشته کنکور چیست؟

۱- رتبه در زیرگروه:

مهم ترین عددی که در کارنامه کنکور شماست رتبه شما در زیرگروه های مختلف است. این عدد تعیین می کند که شما در چه محدوده ای شانس قبولی دارید. یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای بر اساس رتبه در زیرگروه برای شما انتخاب رشته می کند.

۲- علاقه:

اگر وارد شغل و رشته ای شوید که به آن علاقه دارید هر روز با میل و اشتیاق سر کار خود حاضر خواهید شد و در دوران تحصیل دروس مربوط به آن رشته را به راحتی میخوانید و لذت میبرید! شما از انجام کارهایی که به آن ها علاقه دارید خسته نمی شوید.

هیچگاه این جمله آقای معین الدین را فراموش نمی کنم که می گویند:

مشاوره دادن و کمک کردن به دانش آموزان سرزمینم کار من نیست، تفریح من است.

بله درست است شما هم اگر وارد کار و رشته ای که به آن علاقه دارید شوید از انجام آن لذت می برید و هرگز خسته نمی شوید طوری که آن کار برایتان به شیرینی تفریح کردن می شود.

همین حالا درست انتخاب کنید! بر اساس علایق تان!

فردی را تصور کنید که به بازیگری و هنر علاقه دارد؛ اگر این فرد وارد رشته های مهندسی و فنی شود قطعا از محاسبات و دروس این رشته فراری است و اگر هم بتواند به سختی دروس این رشته را پشت سر بگذارد پس از اتمام تحصیلات مهندسی خود چون علاقه ای به این رشته نداشته از مدرک مهندسی خود استفاده ای نمی کند و به دنبال تئاتر و کلاس های بازیگری و… می رود.

تا درنهایت پس از هدر دادن عمر و کش و قوس فراوان اگر شانس بیاورد می شود یک مهندس بازیگر! مثل محمدرضا گلزار با لیسانس مکانیک سیالات! پس همین حالا درست انتخاب کنید! بر اساس علایق تان و با کمک یک متخصص و مشاور انتخاب رشته.

حتما بخوانید: مشاوره کنکور اصفهان

۳- توانایی:

توانایی های شما درواقع کارهایی است که به راحتی می توانید انجام دهید. مثلا کسی که میخواهد خلبان شود باید علاوه بر علاقه به پرواز و خلبانی، توانایی های جسمی بالایی داشته باشد.

در انتخاب رشته تجربی باید به این نکته دقت شود: فردی که میخواهد وارد رشته پزشکی شود باید توانایی درس خواندن به مدت زیاد را داشته باشد. همچنین فرد باید از حداقل هایی از لحاظ جسمی برخوردار باشد تا بتواند شیفت ها و کشیک های بیمارستان را با موفقیت پشت سر بگذارد.

عدم توجه به توانایی های هر شخص در هنگام انتخاب رشته باعث سرخوردگی و حتی انصراف از تحصیل می شود.

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور اصفهان” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

۴- ارزش های کاری:

ویژگی هایی مثل موقعیت اجتماعی، درآمد، استقلال و ایمنی و… را در نظر بگیرید. هر فرد در انتخاب رشته و شغل به دنبال دستیابی به برخی از این خصوصیات که ارزش کاری نامیده می شوند، می باشد.

۵- بازارکار:

یک مشاور انتخاب رشته کاربلد به خوبی می داند که وضعیت اشتغال و استخدامی رشته های مختلف در حال حاضر چگونه است؟

مثلا اینکه یکی از بستگان شما در گذشته مهندسی نفت خوانده و شغل و درآمد خوبی دارد دلیل نمی شود که رشته مهندسی نفت در حال حاضر هم بازارکار مناسبی داشته باشد.

اطلاعات بازارکار هر ساله توسط تیم مشاورین دکتر معین الدین با همکاری فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های مختلف آپدیت و به روز رسانی می شوند.

در انتخاب رشته کنکور توسط دکتر معین الدین اشتراک علایق و توانایی های شما در نظر گرفته می شود. و با بررسی ارزش های کاری و بازارکار و… درنهایت به انتخاب نهایی می رسید.

شماره مشاور انتخاب رشته اصفهان : 09100848581

سایر فاکتورهای موثر در انتخاب رشته کنکور:

۶- اعتبار دانشگاه:

به طور کلی می توان گفت اعتبار دانشگاه های دولتی در ایران بیش از سایر دانشگاه هاست. پس از دانشگاه های دولتی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار معتبر است.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد: اعتبار دانشگاه های آزاد شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز و واحد های مستقل دانشگاه آزاد همچون تهران و نجف آباد بسیار خوب است.

۷- شهر خود یا شهرهای دور و نزدیک:

شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز فرصت های خوبی برای پیشرفت مقابل دانشجو میگذارند و علاوه بر این امکانات تفریحی و آموزشی بهتری هم دارند. در بین شهرهای بزرگ هم میتوان گفت دانشگاه های پایتخت در همه رشته ها از رقبای شهرستانی خود برتری دارند.

البته این را هم باید در نظر گرفت که درس خواندن در شهر محل سکونت خودتان، امکانات و رفاه بیشتری را برایتان فراهم می سازد و شما را از خوابگاهی شدن بی نیاز می سازد.

برای رزرو اتخاب رشته با دکتر معین الدین، همین حالا عبارت “انتخاب رشته کنکور اصفهان” را به شماره ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک نمایید.

۸- امکان ادامه تحصیل:

آیا دانشگاهی که برای مقطع لیسانس انتخاب می کنید امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی همچون فوق لیسانس و دکتری را دارد؟

امکان ادامه تحصیل برای مقاطع دکتری در بعضی رشته ها در حال حاضر در ایران وجود ندارد و برای ادامه تحصیل باید به صورت بورسیه دولتی یا با هزینه شخصی به خارج از کشور رفت.

بعضی رشته ها هم به طور کلی فقط تا مقطع لیسانس یا فوق لیسانس هستند و برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل تا مدارج علمی بالا را دارند مناسب نیستند.

۹- توجه به دوره های تحصیلی در دانشگاه ها و شرایط آن ها:

یکی از نکات مشاوره انتخاب رشته کنکور، توجه به شرایط دوره های تحصیلی است. دوره روزانه بدون شهریه است بنابراین اگر در انتخاب رشته خود رشته های روزانه را انتخاب کنید ولی ثبت نام نکنید از کنکور سال بعد محروم خواهید شد. سایر دوره ها چون شهریه پرداز هستند محرومیت ندارند و درصورت قبولی در این دوره ها میتوانید بدون مشکل انصراف دهید.

دورهشهریهتعهدمحل تحصیل
روزانهنداردداردخود دانشگاه
شبانه (نوبت دوم)داردنداردخود دانشگاه
پردیس خودگردان (بین الملل)داردنداردممکن است در محلی غیر از دانشگاه باشد
غیر انتفاعی داردنداردخود دانشگاه
پیام نورداردنداردخود دانشگاه

۱۰- نقش مهم خانواده در انتخاب رشته کنکور:

نظرات و تجربیات خانواده، بخصوص پدر و مادر در انتخاب رشته بسیار مهم است. البته این نظرات نباید به صورت تحمیلی باشد. تجربه انتخاب رشته کنکور در سال های گذشته به تیم مشاوره دکتر معین الدین اثبات کرده است که خیلی وقت ها دانش آموزان برای انتخاب رشته احساسی عمل می کنند ولی خانواده دیدی منطقی و آینده نگرتری دارند.

در طی جلسات مشاوره انتخاب رشته کنکور اصفهان همواره به صحبت ها و نظرات دانش آموز و اولیای آن ها گوش داده میشود تا بتوانیم بهترین انتخاب های ممکن بر اساس شرایط و وضعیت فعلی داشته باشیم.

پاسخ به سوالات رایج شما:

⭐ چگونه برای انتخاب رشته کنکور اصفهان ثبت نام کنیم؟

کافیست کلمه “انتخاب رشته اصفهان” را به شماره 09100848581 پیامک نمایید یا فرم انتخاب رشته در سایت دکتر معین الدین را پر کنید.

⭐ آیا امکان مشاوره انتخاب رشته به صورت غیرحضوری هم وجود دارد؟

بله شما می توانید به صورت تلفنی و آنلاین مشاوره شوید. تمامی مراحل عینا مانند دانش آموزان حضوری انجام خواهد شد و لینک تست های روانشناسی برای شما فرستاده می شود.

⭐ هر داوطلب، حداکثر چند کد رشته را می تواند وارد کند؟

برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری حداکثر 150 و انتخاب رشته دانشگاه آزاد حداکثر 100 کد رشته می تواند انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید