هر ساله رقابت داوطلبان ورود به دانشگاه در کنکور سراسری، در رشته پرطرفدار انسانی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. رشته انسانی یک سیاره ناشناخته است که رشته های گوناگونی در آن وجود دارد. ما در این مقاله شما را با مشاوره انتخاب رشته انسانی آشنا، و بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره انتخاب رشته انسانی را معرفی خواهیم کرد و رشته های ناشناخته آن را به شما معرفی می کنیم. دانش آموزان و والدین عزیز با ما همراه باشید.

نحوه و مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی

هر ساله نتایج کنکور سراسری روی سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org منتشر می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته طی زمان مشخص می توانند 150 رشته را انتخاب نمایند. بهتر است پس از کسب نتایج به یک مشاور انتخاب رشته مراجعه کنید. مشاور با در نظر گرفتن سه ویژگی با همکاری شما به انتخاب رشته دست میزند. این سه ویژگی رویاهای شما را می سازد که قرار است بزودی به آن ها دست پیدا کنید و عبارتند از:

  • علاقه
  • استعداد
  • شغلی که دوست دارین آینده در آن ساعت ها به فعالیت بپردازید.

مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی بعد از آشنایی با علاقه و انتظار شما، عواملی که در موفقیت انتخاب رشته تاثیر دارد را به دقت زیر نظر می گیرد از جمله:

  • در نظر گرفتن سهمیه ها
  • استخراج رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی
  • در نظر گرفتن بومی گزینی
  • میزان ظرفیت دانشگاه ها
  • در نظر گرفتن شرایط دوره های تحصیلی

دانش آموزی که در انتخاب اصول اولیه خواندن و انتخاب منابع و انتخاب صحیح رشته ها به صورت درست دست به انتخاب زده است برنده رقابت در کنکور است.

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور انسانی
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور انسانی

مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی ( زیر گروه های رشته انسانی)

مرحله انتخاب رشته به دلیل حساسیت هایی که دارد، استرس زیادی به داوطلبان منتقل می کند. مشاور تحصیلی انتخاب رشته انسانی در قدم نخست علاقه و انتظارات شما را می سنجد و در قدم دوم با در نظر گرفتن شرایط انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته مورد علاقه و ظرفیت رشته ها و کد رشته ها، سهمیه ها، زیر گروه های این رشته را معرفی می نماید. رشته انسانی به پنج زیر گروه تقسیم می شود از جمله: 

زیر گروه یکزیر گروه دوزیر گروه سهزیر گروه چهارزیر گروه پنج
رشته های گروه ادبیات، رشته های گروه حقوق، رشته های گروه الهیات، رشته های گروه فلسفهرشته های علوم اجتماعی و رشته های گروه علوم ارتباطاترشته های گروه مدیریترشته های گروه علوم سیاسی و رشته آمار و رشته تاریخ و جغرافیارشته های گروه روانشناسی و رشته تربیت بدنی و علوم تربیتی

مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی (راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور انسانی)

رشته های پرطرفدار مانند ادبیات، روانشناسی، حقوق، علوم تربیتی، الهیات، حسابداری، مدیریت داوطلبان زیادی را هرساله به خود جذب می کند. هر کدام از رشته های عنوان شده به زیر مجموعه های مخصوص تقسیم می گردد از جمله:

رشته روانشناسی شامل: روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، رشته مطالعات خانواده، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی تربیتی و راهنمایی و مشاوره.

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی
مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی

رشته علوم تربیتی شامل: علوم تربیتی 1 و علوم تربیتی 2 شاخه تکنولوژی آموزشی.

رشته مدیریت شامل: مدیریت اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت دولتی و مدیریت صنعتی، مدیریت جهانگردی، مدیریت بیمه،رشته مدیریت بیمه اکو، رشته خدمات امور اداری، رشته مدیریت امور بانکی، رشته مدیریت و کمیسر دریایی، رشته مدیریت فرهنگی و هنری، رشته مدیریت بانکداری، رشته مدیریت دفاعی .

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی

در سال های گذشته زمان انتخاب رشته بین بازده 14 الی 18 مرداد انجام گرفته است. پیش بینی ما برای انتخاب رشته 1401 نیز مرداد ماه می باشد. با مراجعه به سایت سازمان سنجش میتوانید رشته های در نظر گرفته شده خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. اگر علاقمند به شغل معلمی هستید تیم دکتر معین الدین  شما را در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نیز همراهی می نمایند.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی چه کسی می باشد؟

از حاذق ترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی دکتر معین الدین هستند. دکتر معین الدین با برعهده گرفتن مسئولیت قبولی شما، پا به پای رویاهای شما حرکت می کند. علاوه بر مشاوره کنکور سراسری رشته انسانی، به مشاور انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد و انتخاب رشته انسانی بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) می پردازند. تیم دکتر معین الدین با انتخاب رشته بصورت کامپیوتری و دستی، خطاهای انتخاب رشته را به حداقل می رسانند. می توانید با مشاوره فردی از خدمات زیر بهره مند شوید:

  • تحلیل دقیق کارنامه کنکور، محاسبه احتمال قبولی، معرفی رشته ها، آموزش چیدمان کدرشته محل ها، در نظر گرفتن علایق و استعداد شما، معرفی رشته های پول ساز و بازار کار آن.

  برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت انتخاب رشته، نام و نام خانوادگی خود را به شماره موبایل  ۰۹۱۰۰۸۴۸۵۸۱ پیامک کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی
بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی

سخن پایانی

 بیشتر دانش آموزان با وجود رتبه بالا، به دلیل عدم شناخت ویژگی های خود و عدم آشنایی با رشته ها و عدم انتخاب صحیح رشته در کنکور نتیجه مطلوبی را کسب نخواهد کرد. دکتر معین الدین،مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی با ارائه اصول اساسی مطالعه هر درس و زمان بندی لازم، شما را تا آخرین روز باقی مانده در کنکور همراهی می نماید. اگر زمان کمی در اختیار دارید، با راهنمایی های تیم دکتر معین الدین در کمترین زمان نیز میتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. اگر زمان بیشتری در اختیار دارید با راهنمایی های تیم، با کسب رتبه و تراز عالی یکی از بهترین رشته ها را در یکی از صندلی های بهترین دانشگاه ها برای خود انتخاب کنید. این نکته حائز اهمیت است که عواملی مانند شرایط انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته انتخابی، میزان ظرفیت دانشگاه ها، کد رشته ها، سهمیه ها، بومی گزینی در انتخاب موثر واقع می شود. درخشیدن شما در رشته کنکور انسانی و دست یابی به رویاهایتان آرزوی ما است.

سوالات متداول

آیا زمان انتخاب رشته تمدید می شود؟

بله، احتمالا تا چند روز پس از زمان انتخاب رشته، زمان انتخاب رشته مجدد تمدید شود.

اگر در دوره تحصیلی روزانه قبول شوم و در دانشگاه ثبت نام نکنم، آیا سال بعد میتوانیم در کنکور شرکت کنم؟

خیر. اگر در دوره تحصیلی روزانه قبول شوید و در دانشگاه ثبت نام نکنید، سال بعد از شرکت در آزمون محروم خواهید شد. البته راه های برای رفع محرومیت وجود دارد که با مشورت مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی میتوانید در پیش بگیرید.

برای انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد به چه سایتی مراجعه کنم؟

برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری و غیرانتفاعی و پیام نور به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت azmoon.org مراجعه کنید.