همون طور که می دونید یکی از مهم ترین چالش های فکری دانش آموزای رشته ریاضی بعد از دادن کنکور، پیدا کردن یک مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی خوب و معتبر به شمار می ره. در واقع می تونیم این طور بگیم که نقش انتخاب رشته درست روی آینده شما غیر قابل انکاره. شما با کمک یک انتخاب رشته اصولی و صحیح، می تونید در کنار در نظر گرفتن سلیقه و علاقتون، به دنبال رشته های کارآمد و پول ساز باشین.

مشاور تحصیلی انتخاب رشته ریاضی برای رسیدن به همین هدف فعالیت می کنه. در واقع مشاورهایی که در این زمینه فعالیت می کنن، اطلاعات جامع و کاملی در مورد رشته شما، رتبه بندی، تراز بندی، درصد قبولی در دانشگاه های مختلف و… دارن. بنابراین با در نظر گرفتن تمام این نکات، می تونن به شما کمک کنن تا بهترین رشته رو با توجه به رتبه تون انتخاب کنید.

از طرف دیگه، با کمک گرفتن از یک مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی، می تونید احتمال قبولی در رشته مورد علاقتون رو افزایش بدید. چرا که مشاورهایی که در زمینه کنکور ریاضی فعالیت می کنن، دارای سابقه و تجربه بالایی هستن. بنابراین می تونن با دیدن رتبه و تراز شما، دانشگاه هایی که درصد قبولی شما در اون ها بالاست رو مشخص و به شما معرفی کنن.

به طور کلی می شه این طور گفت که یک مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی خوب می تونه به راحتی موفقیت شما در آینده رو تضمین کنه. شما بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی در زمینه انتخاب رشته نمی تونید اصول اولیه رو رعایت کنید. این مسئله حتی ممکنه منجر به عدم قبولی شما در کنکور بشه. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این موضوع می دیم.

مشاور انتخاب رشته ریاضی
مشاور انتخاب رشته ریاضی

بررسی مراحل و روند کار مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی

حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاد که بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی، چه روندی رو برای انتخاب رشته پیش می گیره؟ در این مورد باید به شما بگیم که انتخاب رشته کنکور توسط مشاور، شامل مراحل مختلفی هستش. در ادامه این مراحل رو با هم بررسی می کنیم.

  • اولین نکته ای که یک مشاور انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد و سراسری بهش توجه می کنه، علاقه و سلیقه شماست. قاعدتا هر کدوم از شما، از چند سال قبل برای آیندتون برنامه ریزی کردید و رویاهایی تو سرتون دارین. شاید با توجه به رتبه تون رسیدن به این رویا براتون غیرممکن باشه. اما مشاور با توجه به اطلاعاتی که داره، بهتون کمک می کنه تا به آرزوتون برسید.
  • دومین مسئله ای که در یک مشاوره انتخاب رشته ریاضی مد نظر قرار می گیره، قوانین دفترچه انتخاب رشته اس. این قوانین شامل مواردی هستن که خیلی از افراد هیچ توجهی بهش ندارن. انواع سهمیه ها، رتبه دانش آموز در زیرگروه های مختلف، شرایط خاص بعضی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو و… از مهم ترین قوانین دفترچه به شمار می رن.
  • مسئله بعدی معرفی و توضیح در مورد رشته های دانشگاهی مختلفه. ممکنه شما تو ذهنتون، سه تا رشته رو در نظر داشته باشین و در انتخاب بین این سه رشته دچار تردید بشین. مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی با کمک گرفتن از چند دانشجو که در رشته های مد نظر شما تحصیل کردن، ضوابط و شرایط کلی اون رشته ها رو برای شما توضیح می ده. در این صورت شما می تونین با تمرکز بیشتری رشته مورد نظرتون رو انتخاب کنید.
  • مرحله آخری که یک مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی بهش توجه می کنه، معرفی دانشگاه ها برای شماست. در این صورت می تونید دانشگاهی که از نظر فاصله جغرافیایی، سطح تحصیلات و… برای شما بهترین مورد هست رو انتخاب کنید.

بنابراین شما می تونید با استفاده از خدمات مجموعه مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی دکتر معین الدین، به رویاهاتون گام به گام نزدیک تر شین.

انتخاب رشته کنکور سراسری
انتخاب رشته کنکور سراسری

توضیحاتی کلی در مورد مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی

حالا که بحث شیرین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی به اینجای کار رسید، بهتره با یک سری مفاهیم کلی در مورد انتخاب رشته آشنا شین. این مفاهیم به شما کمک می کنه تا توصیه های مشاور رو بهتر درک کنید. پس همراه ما باشین.

  1. انواع سهمیه: یکی از مهم ترین نکته های لازم برای مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی، اطلاع داشتن از انواع سهمیه اس. سهمیه مناطق محروم، یکی از این انواع سهمیه هاست. این سهمیه مخصوص داوطلبان استان های محرومه. طبق قوانین 40 درصد ظرفیت دانشگاه های روزانه، به این داوطلبان تعلق می گیره. از سهمیه های مهم دیگه می شه به سهمیه های ایثارگری اشاره کرد. این سهمیه ها بر اسای میزان جانبازی می تونن از نوع 5 درصد یا 25درصد باشند و خیلی روی قبولی داوطلب تاثیرگذارند
  2. انواع گزینش ها: حتما حین کمک گرفتن از مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی، کلمه بومی رو شنیدین. اما ممکنه در رابطه با معنی اون اطلاعی نداشته باشین. در واقع داوطلبانی که متولد ساکن یک منطقه هستن، امکان قبولیشون در دانشگاه های روزانه اون منطقه بالاتره. برای مثال اگر شما ساکن گیلان باشید و رشته مهندسی معماری دانشگاه گیلان رو انتخاب کنید، نسبت به یک داوطلب خراسانی با همین شرایط در اولویت پذیرش بالاتری قرار می گیرین.
  3. تاثیر معدل: شاید خیلی از داوطلب ها به خاطر معدل پایین استرس انتخاب رشته داشته باشن. اما اصلا نیازی نیست نگران این موضوع باشین. در حال حاضر، معدل شما فقط تاثیر مثبت در انتخاب رشته تون داره.
انتخاب رشته موسسه دکتر معین الدین
انتخاب رشته موسسه دکتر معین الدین

انتخاب رشته کنکور باید حتما حضوری باشه؟

این سوال بیشتر برای افرادی پیش میاد که ساکن تهران نیستن. خب قاعدتا مراجعه به تهران برای دانش آموزای شهرستانی، مخصوصا شهرستان های محروم کار سختیه. اما اصلا نیاز نیست نگران این موضوع باشید. چرا که امکان مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی غیر حضوری نیز در موسسه دکتر معین الدین وجود داره. یعنی شما خیلی راحت و تنها از طریق اینترنت یا تلفن می تونید بهترین انتخاب رشته رو برای خودتون انجام بدین.

اگه شما هم جزء اون دسته از کنکوری هایی هستین که به دنبال تحقق پیدا کردن رویاهاشون هستن، می تونید به مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی دکتر معین الدین مراجعه کنید. برای این کار تنها باید نام و نام خانوادگی خودتون رو به شماره 09100848581 ارسال کنید.

شما با استفاده از راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی دکتر معین الدین می تونید به خدمات مختلفی دسترسی پیدا کنید. انتخاب رشته دستی و کامپیوتری، تست های روانشناسی، جلسات خصوصی مشاوره به همراه خانواده، معرفی رشته ها و دانشگاه های مختلف، محاسبه درصد پذیرش و… از خدمات این مجموعه به شمار می رن. برای اطلاع بیشتر در مورد انتخاب رشته ریاضی بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) می تونید به دپارتمان مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی در سایت دکتر معین الدین مراجعه کنید.