مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر کمی با مهری موسسات و مشاوران مواجه شده است و مشاور متخصص در این زمینه کم است. داوطلبان کنکور هنر پس از شرکت در آزمون کتبی به دنبال بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور هنر میگردند تا بتوانند با توجه به علایق و استعداد آنها لیست رشته های کنکور هنر را در اختیارشان بگذارد. به این ترتیب شما نیاز به یک راهنما و همراه دارید که در طول فرآیند حساس انتخاب رشته شما را همراهی کند. تیم مشاوره دکتر معین الدین میتواند به شما به صورت تخصصی خدمات مشاور انتخاب رشته کنکور هنر رایگان را ارائه دهد. با یک انتخاب رشته درست میتوانید آینده ای درخشان، شهرت و اعتبار برای خود بسازید.

پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر

پرطرفدارترین و پرمتقاضی ترین رشته های کنکور هنر درواقع آرزوی اکثر داوطلبان کنکور هنر هستند و رقابت شدیدی بر سر رسیدن به این رشته ها در جریان است:

  • سینما
  • طراحی صنعتی
  • بازیگری
  • عکاسی
  • نقاشی
  • گرافیک

مشاور انتخاب رشته کنکور هنر

مشاور انتخاب رشته کنکور هنر میتواند بهترین انتخاب ممکن با توجه به رتبه را در اختیار داوطلبان بگذارد. متقاضیانی که در رشته هنر قصد شرکت در آزمون عملی این گروه را دارند؛ جهت کسب اطلاعات کافی نسبت به انتخاب رشته، زمان برگزاری آزمون عملی و دریافت نمونه سوالات این آزمون می‌بایست با مشاور انتخاب رشته کنکور هنر مشورت نمایند.

 اگر شما جزء داوطلبان کنکور رشته هنر هستید، می‌توانید از خدمات مشاور انتخاب رشته کنکور هنر در مجموعه دکتر معین الدین بهره مند شوید. مرکز مشاوره دکتر معین الدین به صورت رایگان می‌تواند شما را در انتخاب رشته هنر راهنمایی کند.

در ادامه قصد داریم شما را با زمان انتخاب رشته و مراحل انتخاب رشته کنکور هنر آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته هنر رایگان
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته هنر رایگان

زمان انتخاب رشته کنکور هنر

سازمان سنجش پس از اعلام نتایج کنکور هنر با توجه به مواردی که در کارنامه داوطلب رشته کنکور هنر درج شده است، به او اجازه می‌دهد انتخاب رشته را انجام دهد.

 شما می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری هنر در مدت زمان اعلام شده با توجه به کد رشته محل ها، رشته و دانشگاه های مورد نظرتان را در سامانه‌ sanjesh.org ثبت نمایید.

مطابق با دفترچه ثبت نامی رشته هنر دانشگاه‌های سراسری این رشته در دو دوره روزانه و غیر روزانه وجود دارد، که در نیمه اول مرداد ماه انجام می‌شود.

 علاوه بر آن متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه‌های آزاد رشته هنر مشغول به تحصیل شوند، می‌بایست در زمان مقرر شده به سایت دانشگاه آزاد (azmoon.org)مراجعه کرده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد می توانید با ما در تماس بوده تا به صورت رایگان از خدمات ما بهره مند شوید.

مراحل انتخاب رشته کنکور هنر

بسیاری از افراد هنگام انتخاب رشته  کنکور هنر اشتباهات بسیاری را مرتکب می‌شوند. برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباهی بهتر است ابتدا لیستی از رشته‌های مورد علاقه خودتان را تهیه کرده و آن را اولویت بندی کنید. بعد از چینش اولویت بندی رشته مورد علاقه خود به صورت زیر وارد مراحل بعدی جهت ثبت نام و انتخاب رشته کنید.

همانطور که گفته شد انتخاب رشته صحیح برای متقاظیان کنکور سراسری اهمیت دارد. برای مشاور انتخاب رشته کنکور هنر میتوانید با ما تماس بگیرید.

مراحل ثبت نام رشته هنر در دانشگاه های سراسری

برای ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کنید. همانطور که در تصویر می بینید در صفحه اول سایت سنجش در سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنید.

ثبت نام در کنکور سراسری
ثبت نام در کنکور سراسری

پس از آن وارد صفحه ای می شوید. اکنون جهت ادامه مراحل ثبت نام روی گزینه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری کلیک کنید.

انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری
انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری

شما وارد صفحه ای شده اید که مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری می باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در سمت راست صفحه گزینه ای به نام خرید کارت وجود دارد.

خرید کارت اعتباری برای انتخاب رشته کنکور
خرید کارت اعتباری برای انتخاب رشته کنکور

در ادامه باید شماره سریال کارت خود را تهیه کنید برای این کار در صفحه باز شده قسمت آزمون سراسری گزینه سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور و غیر انتفاعی برای آزمون سراسری را انتخاب کرده وروی تأیید و ادامه کلیک کنید.

در قسمت قبلی شما چند گزینه را می بینید که هر کدام از آن ها مربوط به شرایطی خاص می باشد. برای مثال اگر قصد دارید در انتخاب رشته هنر بدون کنکور (بر اساس ثوابط تحصیلی متقاضی) شرکت کنید می بایست بر روی گزینه دریافت سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری کلیک کنید.

در مرحله بعد جهت خریداری سریال کارت اعتباری تان می بایست در صفحه باز شده اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و ثابت، به همراه ایمیل خود در باکس های مربوطه درج نمایید و پس از آن بر روی دکمه تأیید و ادامه کلیک کنید.

اکنون شما به صفحه پرداخت اینترنتی وارد شده اید، و می توانید هزینه آن را پرداخت کنید. اکنون به صفحه ثبت نام برگردید و در صفحه اصلی روی گزینه تأیید و ادامه – گام بعدی کلیک کنید.

 اکنون وارد صفحه ای شده و از هر سه روشی که مایل هستید می توانید وارد صفحه شوید. مهمترین نکته ای که در این مورد وجود دارد آن است که باید هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته هنر بسیار دقت داشته باشید. سپس از تأیید نهایی آن از کد پیگیری که برای شما ارسال شده است پیرینت بگیرید.

اکنون جهت دریافت مشاوره آنلاین رایگان و محاسبه احتمال قبولی در رشته دلخواه شما در ازمون سراسری میتوانید با مرکز دکتر معین الدین تماس گرفته و از خدمات مشاور انتخاب رشته کنکور هنر آن استفاده کنید.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آزاد را دارند می توانند با استفاده از مشاور انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد از خدمات مرکز مشاور کنکور دکتر معین الدین بهره مند شوند. برای مشاور تحصیلی انتخاب رشته هنر می توانید با ما در ارتباط بوده و بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

انتخاب رشته در رشته های دارای آزمون عملی کنکور

ابتدا بهتر است بدانید آزمون عملی کنکور هنر چیست؟ و به چه شکل انجام می شود. زیر شاخه های رشته هنر مانند نقاشی، بازیگری، آهنگ سازی، مجسمه سازی، طراحی لباس، طراحی صحنه و … از آن دسته رشته هایی هستند که در 2 مرحله آزمون دارند.

لیست رشته های با آزمون عملی کنکور هنر:

موسیقی جهانیادبیات نمایشی
موسیقی ایرانیبازیگری – کارگردانی
موسیقی نظامیطراحی صحنه
آهنگسازینمایش عروسکی
طراحی صنعتیعکاسی
مجسمه سازینقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری – هنرهای تجسمی
کتابت و نگارگریطراحی پارچه و لباس

 متقاضی برای کسب قبولی و وارد شدن به دانشگاه می بایست در 2 مرحله کنکور نمره قبولی خود را کسب کند.

 در مرحله اول متقاضی با داوطلبان آزمون سراسری شرکت می کند. سپس در مرحله دوم بعد از دریافت کارت ورود به جلسه حداکثر دو مجموعه از رشته های تحصیلی خود را به پایگاه سازمان سنجش اطلاع رسانی کند.

مشاور تحصیلی انتخاب رشته کنکور هنر
مشاور تحصیلی انتخاب رشته کنکور هنر

سهمیه های انتخاب رشته کنکور هنر

برخی از دانش آموزان با توجه به شرایطی که دارند سهمیه ای برای آن ها در نظر گرفته می شود. از مهمترین سهمیه های موجود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهمیه افراد ایثارگر که سهمیه آنان 25 درصد یا 5 درصد می باشد.
  • خانواده شهدا
  • خانواده رزمندگان
  • سهمیه هایی که شامل مناطق 1 ، 2 و 3 می باشد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر

برای اینکه بتوانید از جزئیات رشته کنکور هنر مطلع شوید ابتدا می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را دانلود و به طور کامل مطالعه کنید.

 می توانید این دفترچه راهنما را از طریق سایت سازمان سنجش برای دانشگاه های سراسری دریافت کنید. اگر قصد شرکت در دانشگاه های آزاد را دارید می بایست به سایت دانشگاه آزاد جهت دریافت دفترچه انتخاب رشته هنر مراجعه کنید.

اگر داوطلب رشته کنکور هنر هستید می توانید با مرکز مشاوره کنکور دکتر معین الدین تماس بگیرید و به صورت رایگان از خدمات بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور هنر بهره مند شوید.

مشاوره انتخاب رشته هنر مناسب چه افرادی است؟

برای شرکت در رشته هنر باید جهت انتخاب رشته و هدف های خود یک برنامه ریزی ایده آل داشته باشید. چه کسانی نیاز به مشاوره انتخاب رشته هنر دارند؟

  • دانش آموزان سال دوازدهم که قصد شرکت در کنکور سراسری هنر را دارند.
  • داوطلبان هنرستانی
  • افرادی با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • افرادی که قصد آمادگی بیشتر در جلسات کنکور را دارند.

شما می توانید با مراجعه به مرکز دکتر معین الدین از مشاور انتخاب رشته هنر دانشگاه های آزاد و مشاور تحصیلی انتخاب رشته هنر بهره مند شوید.

فرصت را از دست ندهید و همین الان با ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان از این مشاوره استفاده کنید.