راهکارهای طلایی برای موفقیت همزمان در آزمون های آزمایشی و امتحانات نیم سال اول

0
629
راهکارهای طلایی برای موفقیت همزمان در آزمون های آزمایشی و امتحانات نیم سال اول
راهکارهای طلایی برای موفقیت همزمان در آزمون های آزمایشی و امتحانات نیم سال اول

قبل از اینکه سراغ راهکارهای طلایی برای موفقیت همزمان در آزمون های آزمایشی و امتحانات نیم سال اول بریم؛ لازم میدونم یه نکته ای رو خیلی رک بگم، ببینید رفقا نتیجه امتحانات شما بصورت مستقیم روی قضاوت خیلیا درباره تون تاثیرگذاره، و خیلی از دبیران و مشاوران و دوستای شما نمی تونن باور کنند، کسی که امتحان مدرسه رو ۱۲ میشه بتونه از پس سوالای سخت کنکور بربیاد! علاوه بر این دانش آموزی که در امتحانات مدرسش نمره کمی میگیره ممکنه روحیه شو از دست بده و به خودش بگه «منی که از پس امتحان تشریحی مدرسه برنمیام با کنکور چی کار باید بکنم؟!» و بلعکس دانش آموزی که امتحانات نیم سال اول مدرسه رو خیلی خوب پشت سر میزاره برای ادامه مسیر انگیزه بیشتری داره و تاحدودی خیالش بابت تسلط روی مباحث نیم سال اول راحته.

بنابراین ما بهتون راهکارهایی میدیم که هم تو امتحانات مدرسه و هم تو آزموناتون موفق باشین …

? اول اینکه یه برگه بردارین و تاریخ همه امتحاناتتون رو داخلش یادداشت کنید ( با ذکر دقیق درسها ) بعدش تاریخ آزمونها رو هم داخل برگه پیاده کنید و مباحثشو کنارش بنویسید ، خب اتفاقی که میفته یه سری از مباحث آزمون با امتحانات شما همپوشانی دارن ( اکثرا موسسات اینکارو انجام دادن که مرور نیمسال اول شما بخوبی انجام بشه پس خیلی نگران نباشید ) و یه سری مباحث کوچیک هم ممکنه باشه که طبق یادداشت هاتون شما بعد آزمون امتحانشو داشته باشین و در نتیجه تا آزمون نتونید مرور کنید …

? خب حالا استراتژی کلی ما باید این باشه : توی تعطیلاتی که قبل هر امتحان داریم درسای امتحانمونو عالی بخونیم و روزی یک الی دو واحد هم واحدهایی به برناممون اضافه کنیم تا اون درسایی که همپوشانی ضعیفی با آزمونها دارن خونده بشن ( یعنی شاید یه تعداد اندک درسایی که امتحانشون بعد آزمونه و درساشون برای آزمون مرور نمیشن )
خب حالا با این استراتژی هم امتحاناتونو میترکونید هم آزموناتونو ??

در ادامه بخوانید:  راهکار های کاهش "اضطراب امتحانات”

? نکته طلایی : «تحقیقات نشون داده دانش آموزانی که برای امتحانات تشریحی آماده میشن ، اگه یکدفعه ازشون تستی امتحان بگیریم موفق میشن ولی برعکسش اینجوری نیست!» پس این امتحانات نوبت اول رو غنیمت بشمارید بچه ها و فوق العاده بخونید یه جمع بندی خوب برای نیمسال اول یعنی رفتن نصف راه برای کنکور ?

? خب حالا که ایام امتحاناست و همه ماشالا هزار ماشالا گرم خوندین و کمتر گوشی دست‌تون می‌گیرین، (الکی) خوبه به عنوان حسن ختام این مطلب یه اشاره‌ای بکنیم به داستان خواب و خوراک و زیاد مزاحمتون نشیم، ? هفته‌ی بعدم اگه ترمز نبریم و به علت سکته‌ی قلبیِ ادمین سایت دکتر معین الدین(ادمین: بگو دور از جون ?) چپ نکنیم و نمیریم، ?
در مورد آزمون جامع دادن حرف می‌زنیم تا اونایی که آزمون جمع‌بندی ترم اول دارن رو تنها نذاشته باشیم.

⬅️اول اینکه بخوابیم، قبل از اینکه از فرط خستگی بیهوش بشیم!


توی یه شبانه روز حدود ۸ تا ۱۰ ساعت خواب برای سن ۱۴ تا ۱۷ سال خوبه، ? حداقل قابل‌قبول ۷ و حداکثرِ قابل قبول ۱۱ ساعته. از بحث سلامتیش که بگذریم، کدگذاری اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم، وقتی که خوابیم توی مغز انجام می‌شه. و اگه کم بخوابیم یه مقدار از چیزایی رو که خوندیم و فهمیدیم، نمی‌رن توی حافظه‌ی بلندمدتمون و اگرم زیاد بخوابیم که خب داریم وقت مطالعه‌مون رو از دست می‌دیم!

⬅️دوم اینکه بخوریم، قبل از اینکه آمپول و سرُم به خوردمون بدن!


البته قبلن می‌گفتن اینجا جنگله بخور تا خورده نشی که این ربطی به اون نداره. آمپول و سرم به خوردمون بدن، حالتیه که بعضی دانش‌آموزا مخصوصن دانش‌آموزای دختر به خاطر تغذیه‌ی نامناسب دچارش می‌شن و کارشون به دوا دکتر می‌رسه و مجبور می‌شن دارو بخورن یا خدای نکرده برن زیر سرم و این چیزا. ?
توی این مورد خیلی کار عجیب غریبی لازم نیست بکنیم، خوردن صبحانه و ناهار روتین خودمون همراه با یه لیوان شیر یا یه کاسه ماست و یکی دو تا میوه ??? در طول روز می‌تونه تا حد خوبی راهمون بندازه. مخصوصن قبل از روزای سنگین مدرسه یا آزمونای تستی حتمن باید یه صبحانه‌ی کامل خورده باشیم. فقط خدایی اون لیوان شیره رو نریزیم پای گلدون، گلدونا شیرخوار نیستن چیزای دیگه می‌خوارن خودشون!
برای جلسه‌های آزمونی هم که طولانی هستن یه ماده‌ی قنددار مثل آب‌نبات ? یا شکلات ? یا آب‌میوه همراهمون باشه خوبه! (من خودم خرما خشک استفاده کردم خیلی بهتر از این جینگولیاس که شماها میخورین!)

در ادامه بخوانید:  ۲۰ نکته تغذیه‌ ای در ایام امتحانات و روزهای پایانی کنکور

راستی ما در مطالب بعدی میایم و چند تا مورد جزئی‌تر راجع به تغذیه و خواب برای کنکور که خیلی حساسه بهتون می‌گیم.
منتها تا اینجای کار حواسمون باشه همیشه هوای این دو تا رو داشته باشیم:

۱)حداقل ۷ساعت خواب
۲)حداقل دو وعده‌ی کامل غذایی در روز که حتمن یکیش صبحانه باشه.

امتحاناتون خوش و خرم!! از طرف تیم مشاوره دکتر معین الدین!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید